target menu
... / ... / Praktische informatie / Ideeën, wensen of klachten
 

Ideeën, wensen of klachten

Tevreden of juist ontevreden over onze dienstverlening? Wij horen het graag.

Ideeën of wensen
Het Erasmus MC hecht aan goede kwaliteit van zorg en tevreden patiënten. Vanzelfsprekend zijn uw ideeën, suggesties, opmerkingen om onze zorgverlening te verbeteren van harte welkom. U kunt uw suggesties via het suggestieformulier doorgeven. 

Klachten
Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening, horen we dit graag van u. Uiteraard kunt u uw klacht direct en open bespreken met de betrokkene of leidinggevende van de afdeling. Dat maakt de zaken helder en brengt een oplossing vaak dichtbij. Bent u niet tevreden met het resultaat of ziet u er tegen op om rechtstreeks de betrokkene of leidinggevende van de afdeling te benaderen, dan kunt u een klacht indienen.

U kunt een klacht als volgt indienen:

Klacht indienen vanuit het ziekenhuis
Bent u in het ziekenhuis, dan kunt u bij de receptie van het ziekenhuis uw contactgegevens (telefoonnummer en/of mailadres) laten noteren. De klachtenfunctionaris zal u dan benaderen voor een afspraak voor een gesprek. Een andere mogelijkheid is het invullen van een klachtenformulier. Dit formulier is verkrijgbaar bij de receptie. U kunt deze invullen en afgeven bij de receptie of via de post sturen naar het secretariaat Klachtenopvang (zie postadres).

Klacht indienen vanuit huis
U kunt uw klacht kenbaar maken via het digitale klachtenformulier, dat na invulling automatisch wordt verzonden naar klachtenopvang@erasmusmc.nl of u kunt het formulier downloaden, printen en invullen en per post toesturen naar het secretariaat Klachtenopvang (zie postadres). Binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw klachtenformulier wordt er contact met u opgenomen door één van de medewerkers van het team Klachtenopvang.

U kunt uw klacht ook telefonisch melden. De klachtenfunctionaris is dagelijks van 10.00 uur tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (010) 704 41 08. Buiten deze tijdstippen, of wanneer de klachtenfunctionaris in gesprek is, kunt u een voicemailbericht inspreken (graag uw contactgegevens noemen). U wordt dan bij gelegenheid teruggebeld.

Postadres secretariaat Klachtenopvang
Erasmus MC, t.a.v. secretariaat Klachtenopvang, Antwoordnummer 55, 3000 WB Rotterdam.

Meer informatie
Uitgebreide informatie over de indiening van een klacht en de mogelijkheden van klachtbehandeling treft u aan in de folder ‘Klachtenopvang voor patiënten'. U kunt deze folder ook aanvragen via klachtenopvang@erasmusmc.nl of telefonisch via het secretariaat Klachtenopvang op telefoonnummer (010) 703 31 98. De folder is daarnaast beschikbaar bij de recepties en op afdelingen van het ziekenhuis.