Over deze opleiding
Overzicht
Doelgroep: Ontwerpen van onderwijseenheid is voor wie aan de slag wil met het ontwerpen van een leereenheid en wil weten hoe ICT hierbij de juiste ondersteuning biedt
LET OP: Alle
medewerkers binnen het Erasmus MC die minimaal 25 uur per jaar groepsgebonden
activiteiten verzorgen binnen het Erasmus MC aan een academische bachelor
of master geneeskunde, inclusief Nanobiologie, Klinische technologie, NIHES en
de research masters van de Erasmus MC Graduate School (Health Sciences,
Clinical Research, Molecular Medicine, Infection & Immunity, Neuroscience,
Genomics in Society) kunnen de BKO bekostigd volgen.
Val je onder deze doelgroep, klik dan op deze link om je in te schrijven.
Inhoud: Ben je ontwerper van onderwijs of trainingen en ben je op zoek naar een fundament voor het vormgeven van onderwijs waarbij je ICT optimaal inzet? Dan is deze training Ontwerpen van onderwijs iets voor jou.
De training Ontwerpen van onderwijs is een praktijkgerichte training. In deze training van drie dagdelen ga je aan de slag om te kijken hoe ICT de juiste ondersteuning kan bieden bij het vormgeven van een leereenheid zodat het onderwijs de studenten maximaal kan faciliteren en activeren.
De variatie in didactische werkvormen, analoog en digitaal, is groot en is zeker een kracht van deze training. Je ervaart de werkvormen zelf, krijgt hier tips van de trainer bij en maakt de vertaalslag naar jouw eigen onderwijs. De werkwijze van activerende lessen en trainingen past bij de huidige onderwijskundige inzichten: niet passief luisteren naar een deskundige, maar actief aan de slag gaan als beste manier om de nodige competenties te verwerven. ICT is daarbij een handig hulpmiddel.
Programma:
Bijeenkomst 1: Werken vanuit een fundament
Na afloop van de bijeenkomst kunnen de deelnemers:
- De kaders voor het onderwijsontwerp voor blended learning benoemen
- De gewenste leeruitkomsten voor de eigen onderwijseenheid koppelen aan de optimale toetsing
Bijeenkomst 2: Kiezen van onderwerpen en wijze van uitvoering
Na afloop van de bijeenkomst kunnen de deelnemers:
- De onderwerpen en thema’s in de eigen onderwijseenheid benoemen en deze koppelen aan gewenste soort leeractiviteiten (e-learning, les, groepswerk, praktijk)
- Vanuit de visie een basaal concept van blended learning visualiseren (synchroon, a-synchroon)
Bijeenkomst 3: Vormgeven van leeractiviteiten
Na afloop van de bijeenkomst kunnen de deelnemers:
- De lessen voorbereiden met behulp van activerende didactiek en ICT
- De leeractiviteiten van de onderwijseenheid visualiseren in een golfmodel
Kosten: 735 euro
Inhoudelijke vragen: docent.bko@erasmusmc.nl of klik hier voor de veelgestelde vragen.