Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Veelgestelde vragen - orthodontie

Dit zijn onze antwoorden op veelgestelde vragen bij het specialisme orthodontie. Kijk voordat u contact met ons opneemt eerst of het antwoord op uw vraag hieronder staat. Voor uiterst noodzakelijke klachten kunt u ons mailen (zie hiervoor de laatste vraag).

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen als ik last heb van een prikkende draad?

U kunt proberen om zelf het draadje af te knippen met een nagelschaartje. Als dit niet lukt, kunt u telefonisch contact met ons opnemen om een afspraak te maken om de klacht te verhelpen.

Wat moet ik doen als een los slotje zit, of als het bandje of ringetje van de beugel los is?

U kunt telefonisch contact met ons opnemen om een afspraak te maken om het slotje, bandje of ringetje te repareren.

De elastieken zijn op, wat moet ik doen?

U kunt dit ons laten weten via de mail, wij zullen dan nieuwe elastiekjes naar u toesturen.

Wat moet ik doen als het spalkje los is?

U kunt dan telefonisch contact met ons opnemen om een afspraak in te plannen voor reparatie van de spalk.

Invisalign: wat moet ik doen als de hoesjes op zijn, óf als het hoesje kapot of kwijt is?

Neemt u zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze afdeling om een afspraak te maken. Tot die tijd kan u of uw kind de laatste (of voorlaatste indien de laatste kapot of kwijt is) blijven dragen.

Hoe kan ik contact opnemen met het specialisme orthodontie?

Voor het maken van afspraken en reparaties kunt u bij voorkeur telefonisch contact met ons opnemen. U krijgt dan onze baliemedewerkster te spreken die direct – in overleg met u – een afspraak kan inplannen. Voor overige vragen, of voor het doorsturen van gegevens kunt u ons mailen.