Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Erasmusarts 2030

Met Erasmusarts 2030 introduceert het Erasmus MC een geneeskundeopleiding die klaar is voor de toekomst en die aansluit bij een eigentijdse visie op onderwijs voor een nieuwe generatie studenten.

Welkom bij Erasmusarts 2030

Het beroep van arts is in verandering. De patiënten van nu leven gemiddeld langer, zijn mondiger en diverser. Oudere patiënten hebben vaak meerdere ziekten naast elkaar. Dit maakt het zorglandschap complexer. De arts is daarom in staat als expert en collega te functioneren in een keten of team van zorgverleners en om nieuwe kennis en technologie te beoordelen en toe te passen.

 

Opleidings- en onderwijsvisie

Het Erasmus MC wil studenten opleiden tot breed academisch gevormde artsen die goed zijn voorbereid op nieuwe technologische ontwikkelingen en die maatschap­pelijk betrokken zijn.
Lees over onze visies
Meer Erasmusarts 2030 nieuws
  • CGO-docenten gezocht - begeleid geneeskundestudenten naar de toekomst

    Uiteindelijk moet niet de docent, maar de student het werk doen

    Lees meer
  • Erasmusarts 2030-docent: Samen naar het goede antwoord

    Tuan Anh deelt zijn ervaringen als CGO-docent

    Lees meer
  • Erasmusarts 2030 on tour

    Patiëntenzorg, wetenschappelijk onderzoek en onderwijs zijn in het Erasmus MC georganiseerd in thema’s. Die zijn belangrijke bronnen voor de inhoud van het nieuwe geneeskunde curriculum Erasmusarts 2030. Daarnaast vertegenwoordigen ze het toekomstige werkveld van de studenten. Alle reden voor de projectorganisatie EA2030 om met de themabesturen van gedachten te wisselen.

    Lees meer
  • Hoogwaardig onderwijs blijven geven

    Nieuwe manier van lesgeven, maar hoe worden docenten hierin opgeleid?

    Lees meer
  • Erasmusarts 2030-docent: Hart voor de student

    Een nieuw curriculum met nieuwe onderwijsvormen betekent nieuwe manieren van lesgeven en docentrollen. De opleiding geneeskunde is op zoek naar docenten die deze rollen willen vervullen. Maar wat voor eigenschappen moeten deze nieuwe docenten eigenlijk hebben? Prof.dr. Janneke van der Woude, opleidingsdirecteur, en drie studenten Zekeriya, Ellen en Saskia, delen hun verwachtingen. Janneke: ‘We zijn op zoek naar passievolle docenten die betrokken zijn bij ons onderwijs maar ook vooral betrokken bij de student.’

    Lees meer