Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Erasmusarts 2030

Met Erasmusarts 2030 introduceert het Erasmus MC een geneeskundeopleiding die klaar is voor de toekomst en die aansluit bij een eigentijdse visie op onderwijs voor een nieuwe generatie studenten.

Welkom bij Erasmusarts 2030

Het beroep van arts is in verandering. De patiënten van nu leven gemiddeld langer, zijn mondiger en diverser en zij hebben vaak meerdere ziekten naast elkaar. Dit maakt het zorglandschap complexer. De arts is daarom in staat als expert en collega te functioneren in een keten of team van zorgverleners en om nieuwe kennis en technologie te beoordelen en toe te passen.

Opleidings- en onderwijsvisie

Het Erasmus MC wil studenten opleiden tot breed academisch gevormde artsen die goed zijn voorbereid op nieuwe technologische ontwikkelingen en die maatschap­pelijk betrokken zijn.
Lees over onze visies
Meer Erasmusarts 2030 nieuws
  • Toetsen van samenwerken, communicatie en leiderschap

    Sid Morsink over het ontwikkelingsgericht toetsen van competenties in projectonderwijs

    Lees meer
  • Programmatisch toetsen stimuleert ontwikkeling

    De voorbereidingen voor Erasmusarts 2030 zijn in volle gang. In mei en juni verdiepten docenten, onderwijskundigen, en -ondersteuners zich in Programmatisch Toetsen tijdens Ontwikkeldagen 6 en 7.

    Lees meer
  • Kamran Ikram wordt opleidingsdirecteur geneeskunde

    Prof.dr. Kamran Ikram is vanaf 1 september 2024 benoemd tot opleidingsdirecteur Geneeskunde. Hij volgt daarmee prof.dr. Janneke van der Woude op, die deze rol sinds september 2022 had. Kamran: ‘Het is een mooie uitdaging om bij te dragen aan het fundament van de toekomstige Erasmusartsen.’

    Lees meer
  • Ook de bloktoetsen zijn casusgestuurd

    Maarten Knapen is enthousiast over het maken van toetscasussen voor Erasmusarts 2030

    Lees meer
  • ‘Liever waarderen en evalueren, dan oordelen’

    Programmatisch toetsen binnen EA2030

    Lees meer
  • 8 uur per week CGO-docent

    Arjen Korpershoek zoekt 20-30 docenten voor het nieuwe geneeskunde curriculum

    Lees meer