Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud
education-book
Training

Ontwerpen van onderwijseenheid - (klassikaal) gesubsidieerd

Onderwijsaanbieder: Erasmus MC Academie
Onderwijsvorm: Klassikaal
Categorieën : Persoonlijke ontwikkeling en Communicatie

LET OP: Dit is de gesubsidieerde variant van Ontwerpen van onderwijseenheid

Over deze opleiding

Overzicht

Doelgroep:  Alle medewerkers binnen het Erasmus MC die minimaal 25 uur per jaar groepsgebonden activiteiten verzorgen binnen het Erasmus MC aan een academische bachelor of master geneeskunde, inclusief Nanobiologie, Klinische technologie, NIHES en de research masters van de Erasmus MC Graduate School (Health Sciences, Clinical Research, Molecular Medicine, Infection & Immunity, Neuroscience, Genomics in Society) kunnen de BKO bekostigd volgen.      . 

LET OP: Val je niet onder deze doelgroep, klik dan op deze link om je in te schrijven.

Inhoud: Ben je ontwerper van onderwijs of trainingen en ben je op zoek naar een fundament voor het vormgeven van onderwijs waarbij je ICT optimaal inzet? Dan is deze training Ontwerpen van onderwijs iets voor jou. 

De training Ontwerpen van onderwijseenheid is een praktijkgerichte training. In deze training van drie dagdelen ga je aan de slag om te kijken hoe ICT de juiste ondersteuning kan bieden bij het vormgeven van een leereenheid zodat het onderwijs de studenten maximaal kan faciliteren en activeren.

De variatie in didactische werkvormen, analoog en digitaal, is groot en is zeker een kracht van deze training. Je ervaart de werkvormen zelf, krijgt hier tips van de trainer bij en maakt de vertaalslag naar jouw eigen onderwijs. De werkwijze van activerende lessen en trainingen past bij de huidige onderwijskundige inzichten: niet passief luisteren naar een deskundige, maar actief aan de slag gaan als beste manier om de nodige competenties te verwerven. ICT is daarbij een handig hulpmiddel.

Programma:

Bijeenkomst 1: Werken vanuit een fundament
Na afloop van de bijeenkomst kunnen de deelnemers:

  • De kaders voor het onderwijsontwerp voor blended learning benoemen
  • De gewenste leeruitkomsten voor de eigen onderwijseenheid koppelen aan de optimale toetsing  

Bijeenkomst 2: Kiezen van onderwerpen en wijze van uitvoering
Na afloop van de bijeenkomst kunnen de deelnemers:

  • De onderwerpen en thema’s in de eigen onderwijseenheid benoemen en deze koppelen aan gewenste soort leeractiviteiten (e-learning, les, groepswerk, praktijk)
  • Vanuit de visie een basaal concept van blended learning visualiseren (synchroon, a-synchroon) 

Bijeenkomst 3: Vormgeven van leeractiviteiten
Na afloop van de bijeenkomst kunnen de deelnemers:

  • De lessen voorbereiden met behulp van activerende didactiek en ICT
  • De leeractiviteiten van de onderwijseenheid visualiseren in een golfmodel 

Kosten: Dit traject wordt gesubsidieerd aangeboden voor de bovenstaande doelgroep. Val je niet binnen de bovenstaande doelgroep, klik dan op deze link om je in te schrijven.

Inhoudelijke vragen: docent.bko@erasmusmc.nl of klik hier voor de veelgestelde vragen.

Praktische informatie

Startdata

dinsdag 10 september 2024 08:30:00 - dinsdag 15 oktober 2024 12:30:00
Beschikbare plaats(en): 15

Aanmelden en voorwaarden