Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Erasmusarts 2030

Met Erasmusarts 2030 introduceert het Erasmus MC een geneeskundeopleiding die klaar is voor de toekomst en die aansluit bij een eigentijdse visie op onderwijs voor een nieuwe generatie studenten.

Welkom bij Erasmusarts 2030

Het beroep van arts is in verandering. De patiënten van nu leven gemiddeld langer, zijn mondiger en diverser en zij hebben vaak meerdere ziekten naast elkaar. Dit maakt het zorglandschap complexer. De arts is daarom in staat als expert en collega te functioneren in een keten of team van zorgverleners en om nieuwe kennis en technologie te beoordelen en toe te passen.

Opleidings- en onderwijsvisie

Het Erasmus MC wil studenten opleiden tot breed academisch gevormde artsen die goed zijn voorbereid op nieuwe technologische ontwikkelingen en die maatschap­pelijk betrokken zijn.
Lees over onze visies
Meer Erasmusarts 2030 nieuws
  • Acht vragen aan PO-docent Britt Vegting

    Word jij PO-docent? Meld je aan voor de interesselunch op maandag 6 oktober

    Lees meer
  • Wereld tussen MBO en WO kleiner maken

    Onderwijsleider op het Albeda zorgcollege Farida Yekhlef over het projectonderwijs

    Lees meer
  • Onze PO-docent dacht heel goed mee

    Wat Zakaria leerde van projectonderwijs

    Lees meer
  • ‘Een nieuw hoofdstuk vol met gezelligheid en enthousiasme’

    September. De maand die het einde van de zomer inluidt. Het werk gaat weer door als vanouds, maar niet voor de eerstejaarsstudenten! Begin september is het academisch jaar weer begonnen. Een nieuw hoofdstuk voor deze studenten.

    Lees meer
  • Toetsfan met een missie

    Een echte toetsfan. Zo noemt Risbo dr. Floor van Rosse, clusterleider Toetsing Erasmusarts 2030. Tijdens de ontwikkeling van het EA2030 curriculum werkte de geneeskundeopleiding nauw samen met trainers en adviseurs van Risbo. Samen stoomden zij de onderwijsstaf klaar voor een nieuwe manier van ontwikkelen, waarderen en evalueren. Floor sprak het Risbo over toetsinnovatie en onderwijsvernieuwing.

    Lees meer
  • Dashboard helpt studenten van data naar leerdoel

    Floor van Rosse en Suzanne Peeters ontvangen een comenius senior fellowship

    Lees meer